peneroka yang mencari ilmu

peneroka yang mencari ilmu

Ahad, 13 Mei 2012

why woman angry


  1. Perempuan inginkan belaian. Sebab ini adalah munasabah. Mengapa? Yela, contohnya la kan, kalau korang dah lama sangat tak gaduh-gaduh manja kan. Perempuan ni mesti saja je cari sebab nak gaduh. Kadang-kadang sebab sikit je jadi gaduh besar. Contoh, kalau aku mesej Alan, then dia lambat reply, mesti aku jadikan point nak gaduh. Kata dia malas layan aku la hape la kan. Itu semua adalah taktik ya kaum-kaum lelaki sekalian. Kalau perkara tersebut terjadi, sila beri layanan kepada kami dengan penuh kesabaran. Contoh tadi contoh je ya. Aku kan GF yang baik. Mana ada buat Alan macam tu. HAHAHA 
  2. Perempuan ingin menarik perhatian. Ini mungkin ya. Sebab aku pon was-was juga ni. Contoh nya la kan, kalau aku tengah mesej-mesej Alan. Dia reply pendek-pendek je. Tu pon macam nak tak nak je kan. Sebab dia tengah main PSP or layan kartun kat bilik housemate dia. So aku akan lancarkan perang secara senyap. Seperti membalas mesej "awak buat la kerja yang penting tu dulu, saya ada kerja". Then Alan akan reply "Eh, saya tak ada kerja la. Awak buat ape tu?".Tengok, kan dah berjaya menarik perhatian. Ini juga adalah contoh ya. Aku kan GF yang baik. Mana nak buat Alan macam tu. 
  3. Perempuan nak datang bulan. Ini memang betul! Sebab kan, kalau timing aku macam nak kena je kan dalam bulan tu. Then tiba-tiba aku saja je malas nak layan Alan ke, or tiba-tiba aku cakap "saya tak cun la awak". Then Alan mesti kata "awak dah nak datang la ni,cakap pon merepek-merepek je".

Tiada ulasan: