peneroka yang mencari ilmu

peneroka yang mencari ilmu

Khamis, 17 Mei 2012

KERNA DIA SEORANG IBU

Orang kata aku lahir dari perut ibu. Bila dahaga, yang susukan aku ialah ibu. Bila lapar, yang suapkan aku..ibu. Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu. Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu! Bila bangun tidur, aku cari.. ibu. Bila nangis, orang pertama yang datang..ibu. Bila nak bermanja…aku dekati ibu. Bila nak bergesel…aku duduk sebelah ibu. Bila ...sedih, yang boleh memujukku hanya ibu. Bila nakal, yang memarahi aku…ibu. Bila merajuk…yang memujukku cuma..ibu. Bila melakukan kesalahan… yang paling cepat marah..ibu. Bila takut yang tenangkan aku..ibu.

Pendek kata semuanya IBU. Ibu yang sanggup berkorban apa sahaja untuk anaknya. Ikuti pengorbanan Seorang Ibu untuk Anaknya ini.

Kerana Dia Seorang Ibu

Tiada ulasan: